MMG to przedsięwzięcie, które łączy uczniów szkół ponadpodstawowych oraz pracodawców. Tym razem zadaniem uczniów jest wypracowanie i wdrożenie akcji promującej potencjał i możliwości branży logistycznej wśród rówieśników. Na wdrożenie wypracowane pomysłu i realizację akcji promocyjnej w swojej szkole uczniowie otrzymają środki finansowe przekazane przez zaangażowane przedsiębiorstwa.
Uczestnicy wzmocnią kompetencje przyszłości ze szczególnym naciskiem na kreatywność, krytyczne myślenie, kompetencje cyfrowe i współpracę zespołową.
- W tym roku chcemy zwrócić szczególną uwagę na aspekt rozwojowy młodzieży w projekcie. Od pięciu edycji przyglądamy się temu obszarowi i z roku na rok widzimy, że największą wartością, nie tylko dla uczestników, ale również dla pracodawców biorących udział w przedsięwzięciu, stanowi sama droga – proces, jaki młodzi ludzie przechodzą przez cały okres trwania projektu. Wszystkie strony tego procesu zwracają każdorazowo uwagę na rozwój m. in. takich kompetencji jak: współpraca w zespole, krytyczne myślenie, analiza i synteza danych, podejmowanie decyzji, efektywna komunikacja, czy umiejętności negocjacyjne - mówiła Magdalena Sekura-Nowicka, dyrektor Centrum Wsparcia Rzemiosła Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Kaliszu.
W swoim wystąpieniu Tomasz Gałęzka, prezes zarządu Regionalnej Izby Gospodarczej, zwrócił uwagę na to, że wiążąc swoją karierę zawodową w przyszłości z branżą logistyczną, młodzi ludzie inwestują nie tylko w stały rozwój, ale również zapewniają sobie dobry start i stabilną pozycję na rynku pracy.
- Południowa Wielkopolska to przede wszystkim przemysł i transport, to firmy o zasięgu międzynarodowym, gdzie są w stanie przyjąć każdą ilość pracowników z takim wykształceniem - podkreślał.
Uczestnicy 6. edycji MMG mieli okazję również wziąć udział w wykładzie wprowadzającym w szeroko pojętą logistykę, oraz w warsztatach integracyjnych, których efektem było zapoznanie się uczniów szkół ponadpodstawowych ze studentami – mentorami z Logistycznego Koła Naukowego "TERMINAL", oraz opracowanie pomysłów na pracę swoich zespołów podczas projektu.
Ponadto młodzież zwiedziła Pracownie Logistyczne Uniwersytetu Kaliskiego, o których szerzej opowiedzieli wcześniej – dr Łukasz Mikołajczyk, Dyrektor Administracyjny UK oraz dr Leszek Szczupak Kierownik Katedry Transportu i Logistyki UK.
Partnerami tegorocznej edycji projektu są:
- - Uniwersytet Kaliski (Katedra Logistyki i Transportu Wydziału Nauk Społecznych), Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości, Logistyczne Koło Naukowe "TERMINAL",
- - Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski,
- - Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu,
- - Adecon Sp. z o.o.,
- - Colian Logistic Sp. z o. o.,
- - Przedsiębiorstwo Oczyszczania Miasta EKO Sp. z o. o.,
W projekcie bierze udział 40 uczniów szkół ponadpodstawowych z terenu Południowej Wielkopolski:
- - IV Liceum Ogólnokształcące im. Ignacego Jana Paderewskiego w Kaliszu,
- - Zespół Szkół Samochodowych im. Stanisława Staszica w Kaliszu,
- - I Liceum Ogólnokształcące im. Adama Asnyka w Kaliszu,
- - Technikum im. św Józefa w Kaliszu,
- - Zespół Szkół Gastronomiczno - Hotelarskich im. Janka Bytnara “Rudego” w Kaliszu,
- - Zespół Szkół Techniczno - Elektronicznych w Kaliszu,
- - II LO im. Tadeusza Kościuszki w Kaliszu
- - Zespół Szkół Technicznych w Pleszewie
Oraz 10 studentów z Logistycznego Koła Naukowego "TERMINAL" Uniwersytetu Kaliskiego, którzy pełnią rolę opiekunów - mentorów dla młodszego koleżeństwa.
Projekt Młodzieżowe Misje Gospodarcze jest finansowany ze środków Samorządu Województwa Wielkopolskiego i realizowany przez Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Kaliszu.
ZOBACZ TAKŻE:
Polub nas na FB
Obserwuj nas także na Google News
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?